جوانك هنوز بر تخت پادشاهي‌اش مي‌تازد …

به جديدترين وبلاگ جامع سينما خوش آمديد.

جوانك هنوز بر تخت پادشاهي‌اش مي‌تازد …

۱۷ بازديد

تاج ها و اعتصاب ها راه را براي برخي افراد هموار كرد و در نتيجه باعث تخريب اماكن باستاني و نه غني سازي امروز شد. از جواني كه خود را به عنوان نخبه باستان شناسي در فضاي مجازي معرفي مي كند و كار او تهديد به اعتراض به فعاليت هاي غيرقانوني باستان شناسان است ، …

جوانك هنوز بر تخت پادشاهي‌اش مي‌تازد … https://iranian-today.ir/جوانك-هنوز-بر-تخت-پادشاهي‌اش-مي‌تازد/ ايران تودي Thu, 14 Jan 2021 13:04:50 0000 فرهنگ و هنر https://iranian-today.ir/جوانك-هنوز-بر-تخت-پادشاهي‌اش-مي‌تازد/ تاج ها و اعتصاب ها راه را براي برخي افراد هموار كرد و در نتيجه باعث تخريب اماكن باستاني و نه غني سازي امروز شد. از جواني كه خود را به عنوان نخبه باستان شناسي در فضاي مجازي معرفي مي كند و كار او تهديد به اعتراض به فعاليت هاي غيرقانوني باستان شناسان است ، …

تاج ها و اعتصاب ها راه را براي برخي افراد هموار كرد و در نتيجه باعث تخريب اماكن باستاني و نه غني سازي امروز شد. از جواني كه خود را به عنوان نخبه باستان شناسي در فضاي مجازي معرفي مي كند و كار او تهديد به اعتراض به فعاليت هاي غيرقانوني باستان شناسان است ، تا افرادي كه در اينستاگرام تبليغات فلزياب و گنج ياب را تبليغ مي كنند!

به گزارش ايران تودي ، آنها مي خواهند صد سال را در يك شب طي كنند ، اما اشتباهات بيشتري نسبت به يافتن راهي با قوانين و مقررات بازار كار دارند ، كه قول ها و انتصاباتي كه وي براي اين جوانان و صفحات اينستاگرام انجام داده است اين را نشان مي دهد. اسير و سرانجام در هيچ جايي به دنبال پول خود نيستند!

سرعت كار در فضاي مجازي و به ويژه اينستاگرام به حدي افزايش يافته است كه اكنون بايد گفت كه تا همين اواخر ، همه مشكلات با تبليغ و فروش فلزياب ها و اسناد قديمي به نام سايت ، چين و چروك و نقشه گنج پايان يافت. آنها فروختند و از يافتن گنجي در فضاي مجازي خوشحال شدند. در زماني كه يكي از مهمترين مشكلات باستان شناسان و فعالان ميراث فرهنگي تخريب اماكن تاريخي با كمك همين قاچاقچيان است.

اما ماه ها كرونا راهپيمايي هايي را براي داوطلبان حفاري غير مجاز برگزار كرده و همچنين با باز كردن صفحات جعلي و برچسب زدن به رقبايي كه وظيفه حفاظت از ميراث فرهنگي كشور را دارند ، نفس راحتي مي كشند. فرهنگ و مشاغلي كه توسط گردانندگان اين صفحه توصيف شده اند ، دستگير شده اند و در كمتر از 24 ساعت ، همين افراد در ويديوي زنده خود را از همه چيز بي گناه مي دانند و قانون تخريب اماكن باستاني آنهاست و روند ادامه دارد!

در اولين اعتراض ، اتحاديه حفاظت از ميراث فرهنگي وارد عمل شد و اخباري درباره اقدامات خود منتشر كرد ، اما همه ثابت كردند كه اين اقدامات بي نتيجه است. تنها دو يا سه هفته پيش ، گردانندگان سايت ها ، كه اين بار به راحتي نحوه تخريب مكان هاي باستان شناسي را آموزش مي دادند ، تهديد كردند كه راه را براي كار خود باز مي كنند و همچنين صفحات جعلي از باستان شناسان معترض به اين اقدامات ايجاد مي كنند. كردن.

علاوه بر همه اين مخالفت ها و رفتارها و مسئوليت هاي نگهبانان ميراث فرهنگي براي جلوگيري از چنين اقداماتي ؛ در اوايل ژانويه ، انجمن علمي باستان شناسي ايران دو نامه جداگانه به محمد حسن طالبيان ، معاون ميراث فرهنگي ، وزارت ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي و عبدالعلي علي عسگري ، مدير راديو و تلويزيون ايران نوشت و از آنها خواست تا برنامه هاي تبليغاتي و تلويزيوني را تهيه و پخش كنند. از نظر محتوا براي ميراث فرهنگي مخرب است و در عين حال باستان شناسان و باستان شناسان را نادرست معرفي مي كند.

از برنامه هاي غيرحرفه اي كه شامل تخريب آثار تاريخي است خودداري كنيد

در بخش حرف انجمن علمي باستان شناسي ايران با امضاي رئيس انجمن علمي باستان شناسي ايران محمد اسماعيل اسماعيلي جلودار خطاب به رئيس راديو و تلويزيون ايران گفت: “ما اخيراً برخي تبليغات و برنامه هاي تلويزيوني را ديده ايم كه مستقيم يا غيرمستقيم تبليغ مي كنند. و استفاده از شكارچيان گنج را عادي مي كنند. تبليغات جديد ايرانسل و برخي برنامه هاي تلويزيوني پويا و نهال شامل سازندگان اين تبليغات يا برنامه ها است ، اگرچه هدف آنها گسترش شكار گنج نيست ، بلكه نشان دادن اين است كه سازندگان از ابتدا هدف باستان شناسي را نمي دانند.

دومين؛ ديدگاهي غيرواقعي از دانش باستان شناسي ارائه مي دهد. در همين راستا ، تعريف باستان شناسي به “شكارچيان گنج و آثار باستاني با فلزياب” و “خريد و فروش اشياي عتيقه” خلاصه شده است و سوم ، شنوندگان را به استفاده از روش هاي غيرقانوني براي كشف آثار تاريخي تشويق مي كند. آنها زمينه را براي تخريب ناخودآگاه و ناآگاهانه اماكن و اشيا ancient باستاني در كشور ايجاد مي كنند. با اين حال ، باستان شناسي به عنوان علمي مبتني بر بقاياي مادي و مادي جوامع گذشته ، بخشي مهم در دانشگاه ها و ساير انجمن هاي دانشگاهي جهان بوده است و به اصطلاح شكارچيان گنج جايي در باستان شناسي ندارند.

با توجه به اهميت حفظ ميراث گذشته و جلوگيري از حمله به مناطق و آثار باستاني ، انجمن علمي باستان شناسي ايران يكي از انجمن هاي علمي مورد تأييد وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و بهترين سازمان باستان شناسي علمي و حقوقي كشور به نمايندگي از همه باستان شناسان ايراني است. با نگراني در مورد حفاظت از بناهاي تاريخي و مطالعه علمي آنها ، جلوگيري از توسعه و انتشار چنين برنامه هاي غيرحرفه اي كه از نظر طبيعت به ميراث فرهنگي آسيب مي رساند و به نوعي تبليغ مسموم و غيرمستقيم براي اشغال سرزمين هاي باستان توسط افراد نادان تبديل مي شود ، ضروري است. “آنها چهره اي جعلي از باستان شناسي ارائه مي دهند.”

اين باعث منحرف شدن ذهن مردم و تهديد ميراث فرهنگي مي شود

هر دو تا حدي حرف اين انجمن خطاب به معاون ميراث فرهنگي وزارت ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گفت: متاسفانه برخي افراد سودجو و فرصت طلب از شرايط اقتصادي نامساعد كشور براي فريب هزاران شهروند استفاده مي كنند. و آنها از اهميت و ماهيت تپه ها چيز زيادي نمي دانند …

از طرف ديگر ، يك مسئله بسيار جدي تر ناشي از توسعه فضاي مجازي و افزايش مشاركت شهروندان در اين فضاها است. اين بار تبليغات جعلي در فضاي مجازي تهديدي خطرناك تر و جدي تر ميراث فرهنگي بي نظير اين كشور به ويژه مكان هاي باستاني و تپه هاي آن را به وجود آورده است.

چند ماه پيش خبر رفتن گروهي از افراد سودجو و غفلت براي يافتن گنج در استپ هاي اصفهان باعث درد و رنج فراوان ميراث داران و فرهنگ دوستان كشور شد. ، مجرمان و فرماندهان به محاكمه كشانده شدند و با آنها برخورد قانوني شد. متأسفانه همان شخصي كه اخيراً اجراي برنامه اصفهان را هدايت كرده بار ديگر در فضاي مجازي مشغول به كار است و مانند برخي برنامه هاي زنده در فضاي مجازي توجه كشور را به ماهيت و اهميت ميراث ملي و فرهنگي كشور و اماكن باستاني جلب مي كند. (اينستاگرام) حدود 20،000 نفر در آن شركت كردند.

متأسفانه وي (نام شخصي كه ذكر شد …) نام برخي از باستان شناسان بزرگ ايراني را ذكر كرده و در همان زمان ادعاي دروغين باستان شناس بودن خود را مطرح كرده است! اين باعث منحرف شدن آگاهي عمومي و از بين بردن ميراث ملي و فرهنگي اين كشور مي شود كه داراي ارزش فرا زماني و فرا مكاني است.

لازم به ذكر است كه تهديد اين ميراث تهديدي براي هويت اصلي ايراني اسلامي ساكنان اين سرزمين است. براي ملتي كه كارت شناسايي و شناسنامه قديمي خود را با چنين افراد درمانده و بي اساس از اين طريق بازي مي كند ، نه تنها سرزنش و سرزنش آينده مي شود ، بلكه در مقابل كوچكترين درگيري هاي هويتي كه به ناچار در آينده رخ خواهد داد ، چاره اي جز تسليم ندارد. “اين هر روز با حريفان بيشتري رقابت نخواهد كرد.”

علي رغم همه اين مكاتبات و حتي 20 روز پس از دريافت اين دو درخواست ، و در واقع ، به گفته متوليان انجمن علمي باستان شناسي ايران ، اخطار نهايي به دفاتر دو مقام فرهنگي كشور ، هيچگونه اظهارنظر يا پاسخي به نامه ها منتشر نشده است. ، متوجه نشدم

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.