رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا

به جديدترين وبلاگ جامع سينما خوش آمديد.

رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا

۲۱ بازديد

مقدمهمن آن را به طور خلاصه مي نويسم ، امروزه افراد در بسياري از موضوعات درگير هستند ، بنابراين كمي كسل كننده است و شايد خواندن متن هاي طولاني براي مردم در اولويت نباشد. من اين يادداشت را در يك سخنراني ارائه مي دهم و نه در كتاب بعدي ، كه نكته مهمي ندارد اما …

سايت مرجع :
رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا

رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا https://local-news.ir/رساله-حراج-اعتبار-علمي-در-پاندمي-كرونا/ اخبار استاني Sat, 16 Jan 2021 19:31:54 0000 عمومي https://local-news.ir/رساله-حراج-اعتبار-علمي-در-پاندمي-كرونا/

مقدمهمن آن را به طور خلاصه مي نويسم ، امروزه افراد در بسياري از موضوعات درگير هستند ، بنابراين كمي كسل كننده است و شايد خواندن متن هاي طولاني براي مردم در اولويت نباشد. من اين يادداشت را در يك سخنراني ارائه مي دهم و نه در كتاب بعدي ، كه نكته مهمي ندارد اما …

سايت مرجع :
رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا

مقدمه
من آن را به طور خلاصه مي نويسم ، امروزه افراد در بسياري از موضوعات درگير هستند ، بنابراين كمي كسل كننده است و شايد خواندن متن هاي طولاني براي مردم در اولويت نباشد. من اين يادداشت را در يك سخنراني ارائه مي دهم و نه در كتاب بعدي ، كه نكته مهمي ندارد اما فقط در يك جهت تعبيه شده است. حذف عناوين فصل تاثيري در اصل و طول متن ندارد.
كتاب اول: مقدمه اي بر ارزش علمي
شايد جالب باشد كه بدانيد چرا من عنوان را با آن عنوان و ابتداي متن خود را با عبارت “اعتبار علمي” شروع كردم. سي سال بعد و اندي در دانشگاه بوده است ، من نتيجه گرفتم كه بورس هاي تحصيلي علمي كه به دست آورده است غيرمسئولانه فروخته نمي شوند يا به پول و ثروت ، قدرت و شهرت فروخته نمي شوند و مبلغ آن اصلاً اهميتي ندارد. البته در طول اين سالها ، من افراد زيادي را ديده ام كه نتايج سالها تلاش و تحقيق خود را در عرض چند ثانيه تغيير داده اند ، حتي در جلسات حساس ، حتي كمتر در جلسات حساس ، با ارائه دستورات صندلي و معرفي ضريب جديد. ! صد در صد به سمت آقاي ريس هدايت شد! به عنوان مثال ، طبق تحقيقات ، ما مجبور به رفتن به تبريز بوديم ، اكنون ما در برابر چند سال محاسبات و هزينه ها به مشهد مي رويم!
دوم كتاب: حكايات به ارزش علمي
چند سال پيش ، وقتي من در دهه 1980 در ايالات متحده تحصيل مي كردم ، اشتباه نمي كنم ، آنها يك گروه تحقيقاتي در دانشگاه نوادا پيدا كردند كه براي رسانه ها اعداد درست مي كرد و براي اين تحقيقات جعلي پول زيادي از آكادمي علوم آمريكا مي گرفت. امروز اخبار و رسانه هاي آمريكايي عناوين زيادي داشتند و سپس بسياري از محققان از همه علوم شناسايي و بودجه تحقيقاتي آنها حذف شد. در آن روزها ، معلم خصوصي آمريكايي چيني-آمريكايي من كه پدر نوآوري نيز شناخته مي شد ، با من تماس گرفت و گفت: “بياييد چت كنيم!” من همچنين به عنوان يك معلم كار مي كردم ، و سپس آزمايشات مربوط به اتصال ساختارها و جمع آوري داده ها را انجام دادم. وي گفت: “نظر شما در مورد اين رسوايي چيست؟” گفتم خيلي بد بود استاد. وي گفت: “اگر شما جاي آنها بوديد و نتايجي كه آزمايش مي كرديد و ترك مي كرديد صحيح نبود ، كه منجر به كاهش حقوق ماهانه شما مي شود ، آن وقت چه كاري انجام مي دهيد؟” من خدمات خود را به استاد ارائه دادم. پدر سابق من قبل از آمدن به آمريكا به من گفت كه به ياد داشته باش كه خدا صريحاً به ما اجازه نمي دهد كه اشتباه كنيم ، بنابراين او ضامن خوبي براي اين جمله است! بنابراين هر وقت موقعيت هاي دشواري پيش آمد نگران نباشيد و اطمينان حاصل كنيد كه توسط خالق و پروردگار جهان تضمين شده است. وقتي اين را گفتم ، او آهي كشيد و فكر كرد كه چشمانش اشك ريخته است و به من گفت كه او رفته است ، تو لازم نيست به من يادآوري كني ، اما از من بخاطر بسپار ، عزت و ابروهاي يك حكيم براي فروش نيست ، چيزهاي خوب و بد به نتايج شما بستگي دارد! وي ادامه داد ، به ياد داشته باشيد كه نتايج بي ربط در يك مطالعه نيز نتايج بسيار ارزشمندي هستند ، اين نشان مي دهد كه ما بايد كار و روش هاي خود را بهبود ببخشيم ، من شب راحت خواهم خوابيد ، به كارتهاي شما بروم! من هرگز فراموش نكرده ام و در تمام نوشته ها ، تحقيقات و برخوردهايي كه تا به امروز داشته ام ، هميشه ديده ام كه آنها اغلب براي بسياري سخت و گران بوده اند. در حقيقت ، اعتباري كه خداوند به انسان عطا مي كند به نوعي “تصديق و افزايش” بار تعالي است و چراغ روشن برگزيدگان او ، چگونه مي توان آن را به راحتي حراج كرد؟
كتاب 3: تاج و حراج اعتبار علمي
متأسفانه ، و بسيار متاسفانه ، آيا نگاهي كوتاه به موضوع تاج در كشور ما نشان مي دهد برخي از پزشكان كه قبل از تاج تا حدودي “مارك” داشتند ، خود را از دست داده و خراب كردند و اعتبار الهي خود را به رايگان فروختند؟ آنها هر روز يك داستان نادرست را براي مردم و براي اعتبار علمي خود تعريف مي كردند ، گويي كه آنها فقط براي يك روز كاري براي چنين روزهايي جمع شده اند! آنها چه داستاني را اختراع و تعريف كردند و هموطنان نگران و درمانده خود را تغذيه كردند! بر اساس تغييرات محيطي در كشور گفتند روزي ماسك نزنيد ، گفتند يك روز بازي كردند ، يك روز گفتند قرنطينه زمان شيپور است ، يك روز گفتيد قرنطينه نه ، روزي گفتم جايزه و ديه خواهم داد ماهها رد صلاحيت شده اند ، يك روز گفتند فقط واكسن ايراني است ، روز ديگر گفتند فقط بايد از خارج بخريد ، يكي گفت برخي از افراد در حوزه مديريت واسطه واكسن خارجي هستند ، بعد گزارش شد كه يكي از آنها شركت واكسن داخلي است. مرگ هموطنان ما تا رسيدن 6 نفر در روز آغاز شد و آنها هنوز تسليم نشده اند. امروزه برخي از افراد نيز به دنبال موج جديد يا ايجاد فضا براي شروع غرشهاي موج جديد هستند و اگر نوع جهش يافته نبود ، اين جامائيكايي يا خانگي نبود ، بنابراين خداي نكرده مرحله فقط تا پايان موج سواري ادامه خواهد يافت! اين دلسوزان عزيز نيز نگران ملت ارديبهشت و خرداد سال آينده هستند ، خداوند متعال! آنها مردم را متهم مي كنند كه اطاعت و بيماري خود را به هزينه خود كاهش داده و قاتل بودن مردم را افزايش مي دهند. در طول سال گذشته آنها فقط وقايع زمين بازي كرونا را مشاهده و گزارش كرده اند و از اينكه نگران پاييز و زمستان هستند ابراز نگراني كرده اند! آنها مديريت نگراني خود را بسيار خوب اجرا مي كنند و با اعتبار علمي خود مطابقت دارند! مردم در زخمهاي ابريشم شور بودند و مشخص شد كه اين افراد اهل منطقه زال و طوس نيستند و ريسي و اكبري براي اين منطقه نيستند ، اعتبار آنها الهي نيست و احتمالاً از طرف مقابل كمك خواهند گرفت. اگر شخصي كمي توجه كند ، به وضوح مي بيند كه خداوند چقدر زيبا و فرزانه تضمين بزرگ خود را داده است تا اعتماد و اعتبار او را به زبان خود سلب كند! الله اكبر
كتاب 4: چشم انداز الهي درباره اعتبار و كرامت
چند وقت پيش اين نظرات را در مورد اخبار كنترل ويروس انگليسي در اخبار يكي از سايت ها خواندم ، خدا به صورت رايگان! تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُ مَنْ تَشَاءُ
كتاب پنجم: حقيقت اعتبار علمي
آن پزشكان و دانشمندان تداركات مارك ما كجا هستند كه براي خريد واكسن هاي خارجي جان خود را از دست داده اند و اكنون به دستور مقام معظم رهبري ، ناگهان با آنها مخالفت مي كنند! اگر در آن زمان بر اساس علم پزشكي و تحقيقات مستقيم خريد خارجي انجام داده ايد ، دوباره اصرار كنيد ، من مطمئن هستم كه آنها آن را خواهند شنيد! چرا كه نه! نه ، موضوع چيز ديگري است ، شايد آنچه مشاور محترم وزارت بهداشت گفت درست باشد ، آن را بخريد!
كتاب ششم: ابهامات جدي در ارزش علمي درمان ها
داشتن شش سوال در يادداشت هاي قبلي عجيب است اينجا در مورد واكسن اشاره كردم ، هنوز هيچ كس در داخل به آن پاسخي نداده است ، اين مهمترين اصل رفتن يا نرفتن و نوع واكسن انتخاب شده است! اما در مورد انتخاب يك شركت آمريكايي يا انگليسي ، نمونه داخلي يا خارجي بحث هاي زيادي وجود دارد! آيا نيويورك تايمز ايالات متحده اخيراً آن را زير سال برده است؟ اينجا
بسياري از مردم فكر مي كنند كه اين معلم مهندسي و مديريت بحران و حتي دكتر س questionsالات ساده اي ندارند! آنها مي دانند و پاسخ مي دهند ، اما متأسفانه حتي توليدكنندگان واكسن نيز جواب صحيح را نمي دانند و به مردم نمي گويند! شايد خوب نباشد كه پاسخ آنها را از داخل و بيرون بدانيد! چند روز پيش ، در دنياي جديد بسيار جديد بود كه 90٪ واكسن چين فقط 73٪ بود و امروز ، طبق تحقيقات باليني ، برزيلي ها گفتند كه فقط 4.050٪ موثر است؟ بقيه واكسن ها هم كمي بيشتر يا كمتر هستند! ديروز ، در اخبار خارجي ، حتي در يك جمله ، ديدم كه فقط افرادي كه واكسن مي زنند ناقل هستند و من به آن اشاره كردم! و از همه مهمتر ، گزارش هاي بسيار مهمي وجود دارد و بسياري از كشورها كه اقدام به واكسيناسيون كرده اند نسخه هاي جديد ويروس را در مدت زمان كوتاهي پيدا كرده اند ، از جمله آنهايي كه ويروس جهش يافته 20C ايالات متحده دارند. -U ، انگليس با نوع VUI-202012/01 ، آفريقاي جنوبي با نوع 501.V2 و نيجريه با نوع P681H و بسياري ديگر در همان ويروس جهش يافته ناشي از واكسيناسيون اين جهش ها! اينجا البته براي رسيدن به نتيجه گيري قطعي در مورد اين موضوع خيلي زود است.
كتاب 7: مهندسي اعتبار سنجي پزشك واكسن
بله ، من مهندس هستم ، اما مديريت ريسك و بحران و مديريت بحران را با اصول بسيار اساسي آموزش مي دهم. وقتي پزشكان ما علاقه اي به گشودن داستان ندارند ، ببخشند يا نمي دانند و بيشتر نگران مارك و خريد واكسن هستند ، من بايد اقدام كنم و مردم كشورم ، من ، خانواده و خواهر و برادرهايم را بكشم. حداقل يك توضيح علمي و اينكه قبل از دادن اين واكسنها به تنهايي يا نه با ما چه خواهند كرد ، به ما اطلاع دهيد! شايد ملاك فرمايشات مقام معظم رهبري توجه به اين س questionsالات فروتنانه و مشابه آن بوده است!
كتاب 8: توجه به حفظ اعتبار علمي
تاج ، با واكسيناسيون يا بدون آن ، نام داخلي يا خارجي ، نام خارجي داخلي يا نام خارجي خارجي! البته اميدوارم كه بدون واكسن ، به فضل پروردگار متعال ، روزي مانند ساير بيماري ها كنترل شود ، اما اميدوارم اين درس براي همه حكماي فوق الذكر باشد و عنان سالها براي كسب تحقيق ، تعليم و دانش رنج ببرد. بگذاريد من از خالق احد مراقبت ويژه اي از قلب و روح قبر داشته باشم و اين نعمت خدا را فقط براي رفاه مردم او ، به ويژه در مورد زندگي مردم ، بدهيم. ما به عنوان پزشك ، مهندس يا محقق ، نيازي به شرايط محيطي نداريم ، زيرا جريان باد مسير ابروهاي علمي ما را تعيين مي كند! بياييد با مردم خود صادق باشيم و حقيقت را بگوييم ، حتي اگر فكر مي كنيم نمي توانيم چيزي بگوييم ، حداقل اجازه ندهيد هموطنان خود را گول بزنيم ، فرمايش استاد “هنري ليو” را بخاطر بسپاريد ، چيزهاي خوب و بد به نتايج شما بستگي دارد!
به ياد داشته باشيد ، پس از اين دوره مي توانيم بسيار ثروتمند و مشهور شويم و حتي بيشتر مورد توجه قرار بگيريم ، اما اعتبار علمي را از دست مي دهيم و در مقابل اعتماد و اعتقاد مردم و نگاه دردناكي كه به چهره ما دارند ، اعتبار خود را از دست مي دهيم. ما نمي توانيم زمان را جايگزين كنيم و آن را با ثروت بپوشانيم.
كتاب 9: جايگاه برخي از ارزشهاي علمي
من يك همكار دانشمند هستم كه در سي سال همكاري من چيزهاي زيادي آموخته ام. در اين صورت آنها مثال عاقلانه اي را مطرح كرده اند ، موضوع فرمان او: آيا پرندگان را در گل و لاي سقوط كرده و گل و لاي سر و صورت آنها را نديده ايد! آنها مقصر هستند ، هر جا در بهشت ​​باشند ، هيچ كس نمي تواند با آنها اين كار را كند ، يعني ريختن خاك!
و صلح با هركس كه جهت را دنبال كند

* استاد نمونه مهندسي سازه ، مديريت زلزله و مديريت بحران در كشور و بنيانگذار مقاومت و مديريت بحران

سايت مرجع :
رساله حراج اعتبار علمي در پاندمي كرونا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.