يك راهكار ساده براي ايمن سازي جاده ها

به جديدترين وبلاگ جامع سينما خوش آمديد.

يك راهكار ساده براي ايمن سازي جاده ها

۱۵ بازديد

مديركل انجمن جامعه ايمن با بيان اينكه بسياري از تصادفات منجر به فوت در 30 كيلومتري شهرها رخ داده است و مي توان آن را نزديك به 30 كيلومتر تصور كرد ، اظهار داشت: حتي اگر پول كافي براي اين كار نداشته باشيم ، مي توانيم شيب مناسبي با زمين مورد استفاده مجيد نوفرستي در …

يك راهكار ساده براي ايمن سازي جاده ها https://iranian-today.ir/يك-راهكار-ساده-براي-ايمن-سازي-جاده-ها/ ايران تودي Sat, 06 Feb 2021 19:18:31 0000 حوادث https://iranian-today.ir/يك-راهكار-ساده-براي-ايمن-سازي-جاده-ها/ مديركل انجمن جامعه ايمن با بيان اينكه بسياري از تصادفات منجر به فوت در 30 كيلومتري شهرها رخ داده است و مي توان آن را نزديك به 30 كيلومتر تصور كرد ، اظهار داشت: حتي اگر پول كافي براي اين كار نداشته باشيم ، مي توانيم شيب مناسبي با زمين مورد استفاده مجيد نوفرستي در …

مديركل انجمن جامعه ايمن با بيان اينكه بسياري از تصادفات منجر به فوت در 30 كيلومتري شهرها رخ داده است و مي توان آن را نزديك به 30 كيلومتر تصور كرد ، اظهار داشت: حتي اگر پول كافي براي اين كار نداشته باشيم ، مي توانيم شيب مناسبي با زمين مورد استفاده

مجيد نوفرستي در گفت وگو با ايران تودي وي در مورد علت اصلي تصادفات گفت: هميشه گفته مي شود حدود 90 درصد از عوامل تصادفات انساني است ، ما آن را در جلسات مختلف مي شنويم اما گفته مي شود 90 درصد فقط باعث مي شود افراد در موقعيتي قرار بگيرند. سرزنش مردم و آيا علت تصادفات انساني؟ آيا علت مرگ در تصادفات ، يا علت تشديد حادثه اي است كه باعث كشته شدن افراد مي شود؟

نوفرستي خاطرنشان كرد: از نظر من ، اولين علت مرگ در اين شرايط يك جاده خطرناك است ، سپس يك ماشين غير قابل اعتماد و سپس يك فرد.

مدير انجمن ايمني در مورد ايمني جاده هاي فرعي و نگهبانان كه در بسياري از موارد در تصادفات نقش دارد ، گفت: آيا بسياري از جاده هاي كشنده ، حتي جاده هاي با عوارض سنگين داراي حفاظ استاندارد هستند؟ پليس راهور گفت حدود 40 درصد از تصادفات بر اثر واژگوني يك ماشين بوده است ، اكنون علت واژگوني خودرو چيست؟ در مورد خستگي ، خواب آلودگي يا هر علت انساني ديگر ، اين علت انحراف از مسير انسان است ، اما سبقت غيرمجاز به دليل عدم وجود راه عبور محافظ يا فقدان محافظ استاندارد است.

وي ادامه داد: حتي اگر راننده از مسير خارج شود ، اگر كمربند ايمني يا شيب استاندارد داشته باشيم ، خودرو به طور طبيعي سبقت نخواهد گرفت. اگرچه گاردريل نداريم ، اما مي توان با احتياط هاي ساده اقدامات احتياطي ايمني لازم را انجام داد و اگر گاردريل نداشته باشيم و بسيار گران باشد ، حداقل ريختن خاك در جاده ها و ايجاد شيب استاندارد بسيار آسان است. . . اين امر در زرند نيز اتفاق افتاده است و اين شيب استاندارد كه با ريختن خاك ايجاد مي شود ، از تشديد آسيب ها جلوگيري مي كند.

نوفرستي گفت: پليس راهور آماري ديگر نيز از وقوع حوادث مرگبار بسياري در 30 كيلومتري شهر دارد كه اكنون مي توان 30 كيلومتري تصور كرد ، اگر پول كافي براي اين كار نباشد مي توان از يك شيب مناسب با زمين استفاده كرد و اين move is a strike اين طرح را مي توان يك ماه قبل از نوروز انجام داد.

وي افزود: به نظر من جاده خطرناك علت اصلي تشديد تصادفات و علت اصلي مرگ در اثر تصادفات است.

مدير اجرايي انجمن جامعه ايمن گفت: آيا اين محافظ هاي فلزي اين استاندارد را دارند؟ يا به طور پيش فرض نصب شده اند؟ زيرا اگر نصب آنها استاندارد بود ، نبايد وارد ماشين مي شدند و خسارت بيشتري مي ديدند. فيوزهاي غيراستاندارد خود خطر تصادف را افزايش مي دهد. در بعضي از نقاط جهان از اتصالات محافظ انعطاف پذير استفاده مي شود و يا حتي مي توان اين اتصالات محافظ فلزي را به كامپوزيت هايي با مقاومت يكسان تبديل كرد كه آنقدرها خشك نيستند و نمي توانند دستگاه را بشكنند و اين نكته بسيار مهمي است. او انجام مي دهد. اگر اين امكان وجود ندارد ، اين كمربندهاي ايمني بايد به صورت استاندارد نصب شوند.

وي در ادامه گفت: در تصادفات ، متخصصان مي توانند درصد تصادفات در جاده هاي خطرناك ، نرده هاي محافظ و غيره را تعيين كنند.

در مورد ايمني خودرو ، “اگر اتومبيل از حداقل استانداردها نيز برخوردار باشد و بدنه خودرو از نظر حداقل مقاومت آزمايش شود ، نبايد در نتيجه واژگوني خودرو تغيير شكل داده شود و همه اعضاي يك خانواده بايد جان خود را از دست بدهند.”

وي گفت: اكنون اگر از يكي از مسئولان در مورد ايمني جاده ها سال كنيم ، آنها مي گويند بودجه نداريم ، اگرچه بودجه ويژه اي براي ايمني جاده ها در نظر گرفته ايم. اين قانون به جرايم رانندگي مربوط مي شود. اين قانون بيان مي كند كه عوايد جرايم رانندگي كجا بايد هزينه شود و بايد توسط اداره راه از طريق استانداري استفاده شود ، زيرا 60٪ از عوايد اين جرايم در جاده يا يك شهر است. جاده ها و گذرگاه هاي ايمن ، نه براي حقوق. رقم اين جرايم حدود 3000-4000 ميليارد تومان در سال است.

وي ادامه داد: 3400 نقطه مستعد تصادف وجود دارد كه حدود 1500 مورد آن مكرر است. از آنجا كه ايمن نيستند ، اين نقاط با علائم فسفر شناسايي مي شوند ، اما مردم نمي دانند اين علائم به چه معناست و اگر سالها باشد ، بودجه براي ايمني و زندگي مردم است و قانون به درستي اجرا شد ، حداقل سالانه هزاران نفر كشته و زخمي شدند.

مدير اجرايي انجمن جامعه ايمن اين سوال را مطرح كرد كه همه جريمه هاي تاج كجا واريز و هزينه مي شود؟ وي گفت: “ما اميدواريم كه ايمني راه به دانش آموز جدي تبديل شود و مردم آن را مطالبه كنند.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.