زمينه براي فعاليت در حوزه تبيين و تحقق بيانيه گام دوم آماده است/ از ظرفيت استادان دانشگاه استفاده نكرده‌ايم

۹ بازديد

گروه استان هاي خبرگزاري آنا – داود دهقاني محمودآباد؛ چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، بدون شك ، دو سال پس از آن تاريخ ، يكي از حساس ترين لحظات تاريخي جمهوري اسلامي ايران بود. زيرا دشمنان نظام اسلامي در بوق و كرنا مي كردند كه اين نظام الهي چهلمين سالگرد خود را نمي بيند. …

زمينه براي فعاليت در حوزه تبيين و تحقق بيانيه گام دوم آماده است/ از ظرفيت استادان دانشگاه استفاده نكرده‌ايم https://fun4all.ir/زمينه-براي-فعاليت-در-حوزه-تبيين-و-تحقق-ب/ سرگرمي براي همه Fri, 19 Mar 2021 11:05:43 0000 استان ها https://fun4all.ir/زمينه-براي-فعاليت-در-حوزه-تبيين-و-تحقق-ب/ گروه استان هاي خبرگزاري آنا – داود دهقاني محمودآباد؛ چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، بدون شك ، دو سال پس از آن تاريخ ، يكي از حساس ترين لحظات تاريخي جمهوري اسلامي ايران بود. زيرا دشمنان نظام اسلامي در بوق و كرنا مي كردند كه اين نظام الهي چهلمين سالگرد خود را نمي بيند. …

گروه استان هاي خبرگزاري آنا – داود دهقاني محمودآباد؛ چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، بدون شك ، دو سال پس از آن تاريخ ، يكي از حساس ترين لحظات تاريخي جمهوري اسلامي ايران بود. زيرا دشمنان نظام اسلامي در بوق و كرنا مي كردند كه اين نظام الهي چهلمين سالگرد خود را نمي بيند. اما اين پيش بيني ها نه تنها محقق نشد. در عوض ، او زندگي اضافي را با خون سربازان قهرمان مشهور خود مانند سردار سليمان و فخري زاده انجام داد و در مسيري كه در سال 1957 براي خود تعيين كرده بود با سرعت بيشتري رفت.

در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، رهبر معظم انقلاب اسلامي ، حضرت آيت الله خامنه اي ، منشوري با عنوان اعلاميه گام دوم انقلاب اسلامي و بخشي از آن ، دستاوردهاي نخستين را صادر كردند. 40 سال ، و در بخشي ديگر – اهداف آينده.

پس از انتشار بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي ، مطابق با مسئوليت دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامي ، دكتر محمد مهدي تهراني ، متناسب با مسئوليت خود در قبال اين منشور ، وي “دبيرخانه مركزي تشكيلات “دبيرخانه هاي دولتي ، 1998. در سپتامبر.

رئيس منطقه ، نماينده ولي فقيه در ايالت ، معاون فرهنگ دانشجويي دولت ، مسئول بسيج دانشكده دانشگاه آزاد اسلامي ، كاركنان بسيج: دانشجويان منطقه ، سه استاد نخبه بسيج منتخب شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي. آنها دبيرخانه ايالتي هستند.

دو سال و نيم پس از اعلام مقام معظم رهبري مبني بر تأسيس دبيرخانه راهبردي مركزي و ايالتي ، اعلام گام دوم انقلاب اسلامي در دانشگاه آزاد اسلامي ، مصاحبه با حجت الاسلام مصطفي رجايي پور و

آنا چه اقدامات مهمي در دبيرخانه راهبردي گام دوم انقلاب در استان خراسان رضوي برداشته شده است؟

راجايي پور همانطور كه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي بارها و بارها اظهار داشتند ، اين دانشگاه متولد انقلاب است ، اهداف آن اهداف انقلاب بود ، با توجه به وسعت مفاهيمي كه در اعلاميه گام دوم انقلاب به كار رفته است ، بسياري از دانشجويان در اين زمينه كار مي كنند جهت.

دبيرخانه در مشهد به سرپرستي مسعود طاهري لاري ، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، دبير من ، مدير انجمن بسيج اساتيد دانشگاه آزاد مشهد ، مسئول هماهنگي مراكز بسيج. دفتر. من دانشگاه آزاد دولتي خراسان رضوي هستم ، اين دانشگاه تاسيس شد.

آنا فعاليت هاي دبيرخانه اعلاميه مرحله دوم را شرح دهيد.

راجايي پور با توجه به اعضاي حقوقي شناخته شده دبيرخانه ، اعضاي واقعي را شناسايي كرديم و در توافق با رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، آنها را به تهران پيشنهاد داديم. پس از تأييد ، تصميم توسط اعضاي واقعي گرفته شد ؛ در دور اول ، سه جلسه متوالي با اعضاي واقعي مسئول بودند. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كوچان ، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كوچان رئيس مسئول بسيج معلمان دانشگاه آزاد اسلامي كاشمر به همراه اعضاي حقوقي به رهبري نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي.

اساتيد ، كارمندان و دانشجويان سه گروه هدف ما. به همين دليل سه كميسيون راه اندازي كرديم و آنها را واگذار كرديم.

در بخش اساتيد ، حداقل سه جلسه كارگروه اساتيد ما تحت مسئوليت رئيس شوراي فرهنگي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي با محوريت پژوهشگاه علوم اجتماعي و انقلاب اسلامي برگزار شد. م Instituteسسه تحقيقات علوم اجتماعي و انقلاب اسلامي ، كه زير مجموعه دانشگاه است. و او در مورد الگوهايي تصميم گرفت كه تيم مدرسين ما بر روي همان الگوها كار كنند.

آنا مي توانيد در مورد الگوها توضيح دهيد؟

راجايي پور دبيرخانه هشت نمونه دارد. تعدادي از نشست هاي تخصصي ، صندلي هاي تخصصي و تبليغاتي ، پروژه هاي تحقيقاتي ، سمينارهاي شناخت سيستم انقلابي ، ميزگردهاي مربوط به انتشار نشريات استراتژيك ، نوشتن كتاب ، پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا براي نظارت بر پايان نامه ها از ابعاد مطلوب هستند.

در واقع ، اين اندازه گيري هايي بود كه توسط م Instituteسسه علوم انساني اعلام شده بود.

كارگروه دانشجويان 5 جلسه با مسئوليت بسيج دانشجويي دانشگاههاي آزاد استان خراسان رضوي برگزار كرد. خواندن ، درك ، توضيح ، تعميق ، اجراي اين اطلاعيه در حال بررسي است. فقط يك جلسه كارگروه كاركنان برگزار نشده است .

ما همچنين جلسات هفتگي نخبگان حوزوي و دانشگاهي را در دانشگاه هاي مختلف مشهد ، دانشگاه فردوسي ، علوم اسلامي رضوي ، دانشگاه فرهنگ ، دانشگاه آزاد اسلامي و تعدادي از مدارس علميه مشهد براي اجراي مرحله دوم داشتيم. انقلاب ، با تأكيد هفتگي بر آموزش سياسي جوانان.

هدف از اين اعلاميه اين بود كه براي مردم تأكيد بر آموزش سياسي جوانان توضيح داده شود ، علاوه بر آن فعاليت ، حدود 18 عمل عملي انجام شد. با حضور اساتيد گروه معارف اسلامي دانشگاه ، جلسه اي تخصصي با عنوان “نقش اساتيد معارف اسلامي در اجراي بيانيه گام دوم انقلاب” برگزار شد و ما يك مركز تحليلي راه اندازي كرديم .

آنا – آيا اقدامات با كار خود شما انجام مي شود؟

راجايي پور بله ، ما يك اتاق فكر براي اساتيد مختلف ايجاد كرديم تا اعلاميه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامي را توضيح دهند. بابا در واقع ، نتيجه اين جلسات عملاً كاري است كه ما تاكنون انجام داده ايم. از آنجا كه كار اجرايي كمي وقت گير است ، بيشتر انرژي خود را معطوف برنامه ريزي و كارهاي مقدماتي كرديم و در كنار آن مجموعه اي از جلسات مربوط به مرحله دوم انقلاب تخصصي را برگزار كرديم. ما مجبور بوديم جلسات را به يك وبينار تبديل كنيم و اساتيد دانشگاه هاي منطقه در چندين دوره تخصصي با موضوعات مختلف شركت كردند.

آنا – پس شما يك سمينار برگزار كرديد؟

راجايي پور بله ، تقريباً سه كارگاه بزرگ در خراسان رضوي ، شمالي و جنوبي برگزار شد. سال گذشته ما سميناري با عنوان “مجلس در سطح انقلاب اسلامي” برگزار كرديم كه در آن حدود 60 استاد از دانشگاه هاي آزاد اسلامي و تعدادي از دانشگاه هاي ديگر شركت كردند. البته علاوه بر سمينار ، اعلاميه گام دوم انقلاب ، سند دانشگاه اسلامي را داشتيم كه در آن حسن بنيانيان ، مشاور فرهنگي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كه او نيز عضو آن است ، بود. شوراي انقلاب فرهنگي سخنران اصلي بود.

آنا برخلاف برخي دانشگاه ها ، شما بسيار مشغول توضيح دادن مرحله دوم انقلاب بوديد.

راجايي پور بله ، علاوه بر اين فعاليت ها ، ما يك مسابقه بزرگ كتاب خواني در مرحله دوم انقلاب در اعلام اصول قرآن برگزار كرديم. كتابي با همين عنوان كه زير نظر حجت الاسلام كارائتي براي برگزاري اين مسابقه در يك كشور نوشته شده است ؛ اما زيرساخت ها آماده نبود. حدود 300 نفر در اين مسابقه شركت كردند ، با توجه به محتواي كتاب ، آزمايش شد ، بهترين ها اهدا شد.

اقدامات بسياري وجود دارد. افتتاح پارك استعداديابي و توسعه مهارت ها در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي (اينجا را بخوانيد) نيز همزمان با گام دوم انقلاب بود. سال گذشته طرحي را شروع كرديم كه هنوز تمام نشده است. اما تا حدودي پيشرفت كرد. ما پنج جلسه با رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، شوراي دانشگاه ، معاون آموزشي ، رئيس سازمان رهبري ، اعضاي كميته انتخاب و انتخاب دانشگاه براي انتخاب ، آموزش و آموزش همه اعضاي دانشكده. مرحله دوم تعريف شده است.

اقدام ديگري كه ما براي زنده كردن اعلاميه گام دوم انقلاب انجام داديم انتشار نشريه “قلم شورشي” بود كه اساس اصلي آن اعلام گام دوم انقلاب بود كه دو نمونه از آن. تاكنون منتشر شده است.

آنا – چگونه از مهارت هاي اساتيد براي اعلام مرحله دوم انقلاب استفاده مي كنيد؟

راجايي پور البته ما هنوز در استفاده از مهارت ها و توانايي هاي معلمان موفقيت چنداني كسب نكرده ايم. اما ما سعي كرديم ما فكر مي كنيم كه در اين مورد بي توجه بوده ايم ، و شيوع تاج عامل اصلي بوده است ، اما يكي از احتمالات اين است كه اساتيد بسياري از كارگاه هاي ما استاد دانشگاه آزاد اسلامي هستند.

امسال در ساعت 8-9: 9 بهمن ما دوره ويژه تربيت معلم را براي اعلام مرحله دوم انقلاب اسلامي برگزار كرديم و 37 استاد در اين دوره شركت كردند. ما از مدرسين شركت كننده نه تنها از همه اقشار ، بلكه از دانشگاههاي دولتي ، در واقع ، دانشگاه آزاد اسلامي دعوت كرديم.

در اين مدت هيچ محدوديتي تعيين نكرده ايم. همه اساتيد بسيجي استان حضور داشتند. البته ، از آنجا كه اين دوره يك دوره آموزش معلم است ، و سخنرانان قرار است گام دوم در سمينارهاي اعلاميه انقلاب باشند ، با توجه به اينكه وي يك استاد بسيجي بود ، در اين زمينه كار مي كرد ، ما طبيعتاً يك انتخاب داشتيم ، اعلاميه را حداقل دو بار بخوانيد. سخنور و كارآمد باشيد.

آنا به نظر شما موانع اجراي اطلاعيه چيست؟ آيا در اين زمينه راه حلي داريد؟ انتظارات از جامعه دانشگاهي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

راجايي پور مشكل معيشتي اساتيد يكي از موانع است ، فرض كنيد يكي از نكات اعلاميه گام دوم انقلاب بحث علمي باشد ، استادي كه به مسائل مالي خود مي پردازد چگونه مي تواند به بحث علمي خود برسد؟ او فقط مي تواند هزينه زندگي خود را تأمين كند.

زمينه هاي عدالت فراهم شده است. اما ما كار كمي انجام مي دهيم. در هر صورت ، در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، رئيس دانشگاه جدي در مورد عدالت است. نمايندگان در بيشتر موارد ، به ويژه معاونت فرهنگي ، واقعاً سخت كار مي كنند. اساتيد دانش لازم را دارند ، گرچه برخي واقعاً فكر مي كنند كه برخي ممكن است به امتيازات ورود به آن فعاليت علاقه مند باشند.

آنا آيا مقامات دولتي خراسان رضوي براي توضيح مرحله دوم با دانشگاه همكاري مي كنند؟

راجايي پور ما از دولت و دستگاه هاي اجرايي سال نكرديم. اما آنها با دانشگاه آزاد اسلامي همكاري مي كنند و از دانشكده خواسته اند كه فعاليت هاي تحقيقاتي را بسيج كند. ما در حال امضاي تفاهم نامه مطابق با اعلام مرحله دوم با وزارت دفاع هستيم. ماه گذشته ، ما 30 نخبه از مركز شهيد فهميده وزارت دفاع را دعوت كرديم تا زمينه تحقيقات اسلامي را فراهم كنند. دانشگاه آزاد و اين وزارتخانه.

آنا و حرف آخر …

راجايي پور من فكر مي كنم گام دوم انقلاب اسلامي در زمينه توضيح و اجراي اعلاميه آماده بودن زمين براي كار و فعاليت است. اما بدون فعاليت ، ما شروع به انتقاد مي كنيم ، كه بيشتر به دليل كمبود جمعيت است ، و نه انجام تكاليف. وقتي كاري انجام نمي دهيم ، انتقاد مي كنيم تا بتوانيم صحبت كنيم. اگر ما بر اساس كار كنيم ، ديگر جايي براي انتقاد بي اساس وجود ندارد.

انتهاي پيام / 4117/4062 /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.