سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد

۷ بازديد

معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي با اشاره به “طرح جوان سازي جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي ، مي گويد: “مواد 53-56 اين طرح بازرسي حذف نشده است. مقامات اين كميسيون ادعا مي كنند كه آن حذف نشده است ، اما با توجه به روند بررسي كه مدت زمان طولاني طول كشيده است ، …

سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد https://fun4all.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/ سرگرمي براي همه Mon, 19 Apr 2021 00:39:32 0000 اجتماعي https://fun4all.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/ معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي با اشاره به “طرح جوان سازي جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي ، مي گويد: “مواد 53-56 اين طرح بازرسي حذف نشده است. مقامات اين كميسيون ادعا مي كنند كه آن حذف نشده است ، اما با توجه به روند بررسي كه مدت زمان طولاني طول كشيده است ، …

معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي با اشاره به “طرح جوان سازي جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي ، مي گويد: “مواد 53-56 اين طرح بازرسي حذف نشده است. مقامات اين كميسيون ادعا مي كنند كه آن حذف نشده است ، اما با توجه به روند بررسي كه مدت زمان طولاني طول كشيده است ، روند كار پيچيده تر شده است. ما پيش بيني مي كنيم كه تعداد مشتريان بازرسي كاهش يابد. از طرف ديگر ، سازمان بهزيستي طي ساليان گذشته تلاش كرده است تا غربالگري را افزايش دهد ، اما اين برنامه انگيزه مشتريان ما را براي غربالگري كاهش مي دهد.

افروز صفاري فرد در مصاحبه با سرگرمي براي همه وي با اشاره به اينكه برنامه هاي ژنتيكي و مشاوره ژنتيك از سال 1997 آغاز شد ، اما با حمايت خوب در سال 1392 آغاز شد ، گفت: “در اين برنامه ، سازمان بهزيستي به خانواده ها (خانواده هايي با خانواده معلول ، خانواده هايي با مادر معلول) تأمين مي كند. يا داراي يك خانواده داراي يك كودك داراي معلوليت است ؛ نگران داشتن فرزند ديگري با معلوليت است ؛ از اختلالات ژنتيكي آگاه است ؛ در مورد ميزان غربالگري مي تواند كمك كند. بنابراين به آنها توصيه مي شود در صورت تشخيص وجود ناهنجاري هاي ژنتيكي در جنين كه منجر به معلوليت مي شود ، براي سقط جنين به پزشك قانوني مراجعه كنند.

دريافت مجازات شرعي سقط جنين مشروط در برنامه ششم

صفري فرد خاطرنشان كرد: ماده 75 برنامه ششم غربالگري نياز به ازدواج داشت اما در رأس آن وزارت بهداشت بود كه مي توانست به مراكز مشاوره بهزيستي مراجعه كند اما هيچ ارجاعي از طرف وزارت بهداشت به سازمان بهزيستي وجود نداشت. اين پروژه بايد توسط دولت تأمين شود كه بودجه آن تأمين نشده است. بحث مذهبي آن نيز تأييد شده و از سال 1992 ادامه دارد.

او افزود. “از سال 1992 ، طبق قوانين اسلامي ، فتوا داده شده است كه مي تواند قبل از ورود جنين به جنين ، سقط جنين انجام شود ، به شرط آنكه اين اختلال توسط پزشك قانوني تشخيص داده و تأييد شود.

معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي كشور نحوه تأمين هزينه هاي اجراي برنامه غربالگري را گفت. عملكرد اين برنامه همان اعتبار برنامه مشاوره ژنتيك بود. آزمايش ژنتيك بسيار گران است. در حال حاضر حدود 284 مركز مشاوره ژنتيك داريم كه مشاوره ژنتيك ارائه مي دهند و خانواده ها را براي آزمايش مي فرستند.

14 ميليون دلار براي آزمايش ژنتيك Hull Exome / هزينه آزمايش ژنتيك مشتري

صفري فرد با اشاره به اينكه آزمايش ژنتيك گران است ، گفت: “به عنوان مثال ، آزمايش Hall Exome ، كه اغلب مورد نياز است ، وزارت بهداشت تعرفه 7 ميليون و 500 هزار درام را تعيين كرده است ، اما 99 آزمايشگاه با اين شاخص وجود ندارد. اين كار را انجام نداد زيرا آنها مجبور بودند هزينه هاي خود را به دلار تأمين كنند ، و تعداد زيادي آزمايش در خارج از كشور انجام مي شود. در برخي مناطق ، حتي تا 14 ميليون نفر نيز آزمايش شده اند ، اين هزينه زيادي است ، بسياري از خانواده ها توانايي پرداخت هزينه هاي آن را ندارند. بر اين اساس ، كل هزينه مددجويان تحت سازمان بهزيستي توسط سازمان تأمين مي شود ، در حالي كه ساير مشتريان با توجه به وضعيت اقتصادي و مطالعات (به شرط نياز خانواده به آنها) بخشي از هزينه هاي خود را تأمين مي كنند.

عواقب تلاش براي جلوگيري از آن تولدها با داشتن يك كودك معلول

معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي ادامه داد. در اين راستا ، پزشكان آموزش هاي لازم را براي انجام مشاوره ژنتيك ، دريافت گواهي مربوطه از سازمان بهزيستي و سپس مجاز به كار مي بينند. در عين حال ، ما براي جوانان برنامه هاي غربالگري داريم كه تاكنون در سطح آموزشي انجام شده است. اين كار انجام نشد زيرا كلاسهايي نبود ، اما ما در تلاش هستيم كه از تولد يك معلول جلوگيري كنيم. زيرا عواقب زيادي به همراه دارد. اين يك بار اقتصادي و اجتماعي به همراه دارد ، در بسياري از موارد باعث از بين رفتن خانواده ها مي شود ، كه با آموزش و مشاوره مي توان از همه آنها جلوگيري كرد.

پيشگيري از نقايص هنگام تولد از 900 تا 1400 تولد در سال

وي گفت: از سال 1992 تاكنون حدود 7 هزار و 600 پرونده را براي سقط جنين به پزشك قانوني ارجاع كرده ايم. “به عبارت ديگر سالانه 900 تا 1400 مورد به پزشكي قانوني ارسال مي شود ، از تولد جنين با اختلالات ژنتيكي جلوگيري شد”

از طريق تظاهرات به افزايش جمعيت كمك كنيد

از سوي ديگر ، معاون پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي معتقد است كه اين برنامه غربالگري پيامدهاي مختلفي دارد كه به نوعي به بچه دار شدن كمك مي كند ، زيرا بسياري از خانواده ها از ترس داشتن فرزند معلول از بچه دار شدن امتناع مي كنند. در حقيقت ، انجام اين كار به تولد كودك كمك مي كند تا رشد جمعيت افزايش يابد. علاوه بر اين ، برنامه هاي غربالگري سازمان بهزيستي به درخواست خانواده انجام نمي شود ، اما ما سعي مي كنيم خانواده ها را آگاه كنيم تا آنها خودشان به مشاوره ژنتيك مراجعه كنند.

روند غربالگري از طريق طرح جوان سازي جمعيت پيچيده تر است

سافاري فرد در ادامه گفتگو با اشاره به “طرح جوان سازي جمعيت” و مشكل سقط جنين پزشكي و افزود: حذف شده است ، اما با توجه به اينكه مراحل غربالگري طولاني است. “و روند كار پيچيده تر شده است. ما پيش بيني مي كنيم كه غربالگري مشتري كاهش يابد از طرف ديگر ، بهزيستي در طول سال ها تلاش كرده است غربالگري را افزايش دهد ، اما اين برنامه انگيزه غربالگري مشتري ما را كاهش مي دهد.

كميسيون جوانان جمعيت به سرپرستان معلولين مراجعه نكردند

وزير رفاه به دو ماده از برنامه جوانان جمعيت اعتراض مي كند

وي در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد. وقتي كميته جوانان اين برنامه را تصويب كرد ، مجبور شد با سازمانهايي مانند سازمان بهزيستي كه توسط افراد معلول اداره مي شود مشورت كند. فيلمنامه نوشته شده بود اعضاي مجلس پس از ارسال لايحه به مجلس ، از سازمانهاي مسئول نظري نخواستند. اين طرح اكنون به شوراي نگهبان ارائه شده است ، برنامه جوانان براي 7 سال بايد تصويب شود. با اين حال ، وزير رفاه با شوراي نگهبان مكاتبه كرد ، و به مواد 53 و 56 ، كه مربوط به بازرسي است ، اعتراض كرد.

حذف غربالگري در طرح جوان سازي به وضوح بيان نشده است ، اما طولاني شدن روند درمان سقط جنين مشكلاتي ايجاد مي كند.

معاون سازمان بهزيستي پيشگيري از معلوليت گفت: “بسياري از خانواده ها به زمان احتياج دارند.” در مورد سقط جنين پزشكي تصميم بگيريد ، بعد از اينكه آنها تصميم گرفتند كه آيا مي خواهند در اين روند شركت كنند ، فكر مي كنيم مشكلي خواهيم داشت.

رفاه حال جوانان باعث تشويق مردم مي شود

اثرات پيري همچنين بر رفاه جمعيت تأثير مي گذارد ، اما …

او افزود. “سازمان بهزيستي ، مانند همه سازمان هاي ديگر ، از كاهش جمعيت جوان آگاه است. مشكلاتي كه جامعه در نتيجه پيري با آن روبرو خواهد شد يكي از مشكلات سازمان بهزيستي خواهد بود ، ما پيش بيني مي كنيم در چند سال آينده با توجه به سالخوردگي جمعيت ايران چه مشكلاتي ممكن است بوجود آيد ، بايد با آن كنار بياييد اين مسئله را هنوز جدي گرفته است ، اما سازمان اجتماعي اين را درك مي كند. از اين نظر ، او نه تنها با جوان سازي جمعيت مخالفت نمي كند ، بلكه آن را تشويق مي كند ، بلكه جمعيت جوان بايد سالم باشد ، نه جمعيت جوان ، كه خود يك بار اقتصادي ، اجتماعي ، اجتماعي دارد.

انتهاي پيام:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.